الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

شما را اصلا نمی بینیم، به مثابه یک سیاست

دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸ ق.ظ

جام جهانی فوتبال شروع شد

اولین مسابقه در آخرین روز ماه مبارک رمضان برگزار شد

بسیاری از بازی های تدارکی بالاجبار با ماه رمضان تداخل پیدا کرد، در صورتی که بسیاری از تیمهای شرکت کننده در جام جهانی مسلمان هستند و قاعدتا در این ماه روزه میگیرند.

این مساله یعنی نادیده گرفته شدن مسلمانان توسط دیگران و عدم اعتماد به نفس مسلمانان برای اعتراض به این کار.

در حالیکه درصد بزرگی از جمعیت دنیا را مسلمانان تشکیل میدهند، چرا توجهی به آنها و اعتقاداتشان نمی شود؟

مثلا آیا تا به حال دیده اید یک تورنمنت بزرگ بین المللی با جشن کریسمس تداخل داشته باشد؟ چرا این توجه به مسلمانان و اعتقاداتشان نمیشود؟

 

 

۹۷/۰۳/۲۸
شرف‌الدین

نظرات  (۸)

۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۶ گیوم اِوار
اگر برنامه های جهانی بخواهد با برنامه تمام مذاهب و ادیان جهان چک شود، که اصلا نباید برنامه ای برگزار شود. 
این تحلیل کمی دور از واقعیت است. خیلی از این برنامه ها هم اتفاقی است. 
پاسخ:
سلام
به نظرم حداقل با مذاهب پر طرفدار جهان قابل تطبیق هست. درضمن من نمیگم که با برنامه های مذهبی تداخلی نداشته باشه. یلکه میگم صرفا با برنامه هایی که با برگزاری مسابقات منافات داره تداخل نداشته باشه. چرا که مثلا تو عید قربان میشه مسابقه برگزار بشه ولی تو ایام ماه رمضان به علت عمل خاص اون ماه (یعنی روزه داری) که با مسابقه دادن تعارض داره میشه این نکته رو رعایت کرد
آیا کریسمس هم در طول سال می‌چرخد و تاریخ معینی ندارد؟ 
پاسخ:
کریسمس نمیچرخه اما ماه رمضان هم غیرقابل پیش بینی نیست. از الان مشخصه که هرسالی چه روزهایی ایام رمضان هست.
۲۸ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۲ ــ ـکمشـــ
بعیده این یک سیاست باشه.
اولا از 32 تیم حد اکثر چهار پنج تیم اون هم تیمهای کم اهمیت، مسلمانند نه درصد بزرگی. ثانیا ورزشکار حرفه‌ای در شرایطی زندگی می‌کنه که نمیتونه روزه بگیره حتی اگر در ماه رمضان مسابقه نداشته باشه.
اون مثال کریسمس هم مع‌الفارقه چرا که اولا چند روز بیشتر طول نمی‌کشه نه یک ماه و ثانیا اکثر کشورهای درگیر در مثلا جام جهانی درگیرش هستند.
البته ممکن هست که اگر کشورهای مسلمان در موازنه قوای جهانی وزن بیشتری پیدا کنند بتونند روی این برنامه‌ها تاثیر داشته باشند اما کو تا اون موقع....
پاسخ:
شاید یک سیاست نباشه اما درعمل می بینیم که کاملا بی توجه اند

اولا مگه از قبل مشخصه که چه تیمهایی میرند جام جهانی؟ شاید تعداد زیادی از کشورهای مسلمان وارد جام بشند.
ثانیا این که تیمهای مسلمانان تیمهای کم اهمیتی هستند یا تیمهای پراهمیتی تاثیری تو ماجرا نداره. بالاخره اونها هم تونستند تو مسابقات مقدماتی پیروز بشند و به جام جهانی برسند.
ثالثا کی گفته ورزشکارهای حرفه ای روزه نمیگیرند؟  مثلا تو دیدارهای دوستانه قبل از شروع جام جهانی، بازیکنان تیم تونس روزه بودند و موقع اذان که میشد یه بهانه جور میکردند و میرفتند کنار زمین خرما و آب میخوردند

درضمن حواسمون باشه که مشکل فقط فوتبال نیست. حتی مسابقات جهانی والیبال هم توی همین ایام برگزار شد
تعطیلات کریسمس همش چند روزه ، ولی ماه رمضون ۱ ماهه ، که البته روزه نباید مانع از فعالیت های روزمره بشه چنانکه به قول شما منبری ها پیامبر با زبان روزه خندق میکند و جنگ میکرد ( دیگه نمیگم شبیه منبری ها شدید  بلکه با پرداختن به این حواشی دقیقا یک منبری هستید ) 

اگر که بخوان دم به دم ِ مسلمونها بدن ، باید کلا ذی الحجه رو هم تعطیل کنن تا اونا به حجشون بپردازن ، و تازه باز هم رهبران ما همیشه ناراضی خواهند بود چون در بقیه ی ایام سال مشغول عزاداری در محرم و فاطمیه ی اول و دوم و اِن اَم و شهادت ها و الی آخر هستن . پس نمیشه همه رو راضی نگه داشت ، بلکه بهتره همونطور که زبان انگلیسی زبان رفرنسه ، تعطیلات چند روزه ی کشورهاشون هم رفرنسی برای تعطیلات باشه . 
به عنوان کسی که به ماه رمضان احترام میذاره ، از روزه کشیدن خودم خجالت میکشم وقتی دیگران رو وادار میکنن به خاطر انتخاب شخصی ِ من به زور ادای روزه ها رو در بیارن گرسنه بمونن . تفکری که این پست رو باهاش نوشتید منشاء مشابهی با تفکر کسایی داره که این قوانین رو وضع میکنن .نمود توقع نابه جا از دیگران برای احترام زورکی به عقاید مذهبی ( که مسئله ای شخصیه )

آقای الدین این نقد رو بهتون دارم که با این دست نوشته ها دارید به حاشیه میرید . قبلا مسائل کاربردی تری رو آنالیز میکردید . 
پاسخ:
سلام
خوبید؟ مشتاق دیدار

1. آیا یک ماه قابل مدیریت کردن نیست؟ نمیشه یه جوری برنامه ریزی کرد که با اون یک ماه تداخلی نداشته باشه؟

2. منبری بودن مگه بده حالا؟ :)))))

3. به این نکته دقت کنید که من نمیگم که تعارضی با هیچ برنامه مذهبی نداشته باشه. چون برنامه های مذهبی لزوما تعارضی با مسابقه دادن نداره. مثلا تو ایام محرم یا عید غدیر و قربان میشه مسابقه داد. اما بحث ماه رمضان جداست چون واقعا روزه داری با فعالیت بدنی شدید قابل جمع نیست.

4. گفتید "بلکه بهتره همونطور که زبان انگلیسی زبان رفرنسه ، تعطیلات چند روزه ی کشورهاشون هم رفرنسی برای تعطیلات باشه . " واقعا به چه دلیل آخه؟!؟!

5. مگه کسی گفته کسی که روزه نمیگیره باید گرسنگی بکشه؟! این چه حرفیه آخه. چرا بی انصاف شدید :| هرکسی که به هر دلیلی روزه نمیگیره، میشه ازش یه درخواست خیلی ساده و البته غیرالزام آور کرد: لطفا مراعات کن و در انظار عمومی روزه خواری نکن و سعی کن جایی بری که دیگران نبینند. همین!

6. راستش به نظر خودم این مطلب حاشیه ای نبود. اتفاقا بحث مهمی بود و اون هم مساله خود کم بینی مسلمانها در برابر سایر ادیان و بی محلی سایر ادیان به مسلمانها بود. این مساله یک موضوع بسیار مهم هست. مثلا بارها دیدیم که صدتا مسلمان کشته میشند و کسی چیزی نمیگه اما کافیه توی فرانسه انفجار بشه و ده نفر بمیرند. همه عکس العمل نشون میدند.
سلام،

مسلمانان یک پنجم جمعیت جهانند. می توانند خودشان شرکت نکنند اگر راست می گویند که مسلمانند. چهار پنجم بقیه که نمی توانند منتظر یک پنجم باشند!
پاسخ:
سلام
به نظرتون خودتون استدلالتون منطقیه؟
۱۰ تیر ۹۷ ، ۲۲:۵۵ خمار مستی
ولی جام جهانی
لیگ قهرمانان 
و کلا تورنمنت‌های جهانی 
سال‌هاست ثابت هستند
مگر اینکه واقعا اتفاق غیر منتظره‌ای بیفته،
آقا از منظر نظم و برنامه‌ریزی دقیق بلند مدت نگاهش کن، چیزی که ماها حتی درکش نمی‌کنیم

در ضمن بازیکنای مسلمون کشورهای اروپایی با این قضیه مشکل ندارن کم مونده آیت الله علم الهدی بیاد واسه این موضوع هم تعیین تکلیف کنه... دو نقطه دی
پاسخ:
شروع و اتمام ماه رمضان هم تا صد سال آینده قابل پیش بینیه و اینجوری نیست که نشه برنامه ریزی کرد.


اینکه کسی روزه میگیره یا نه به خودش ربط داره. بحث من راجع به بی محلی به مسلمانان بود
۱۴ تیر ۹۷ ، ۱۱:۱۸ خمار مستی
ببین شرف جان
پیش بینی یه چیزه
نظم و ساعت مقرر چیز دیگه ست

فقط یه جام جهانی که نیست شما بخوای همچین کاری کنی باید زمان مقرر لیگ جهانی، مسابقات لیگ قهرمانان، همه لیگهای اروپایی، مسابقات جهانی کشتی، اسکی، واترپلو! المپیک! و... همه رو بندازی رو روال بی برنامگی و هر سال یه موقع برگزار کردن

اما درباره بی محلی به مسلمونا
آقا قبلا چندسال پیش یه بحثی شکل گرفت درباره این که چرا وقتی یه عملیات تروریستی توی پاریس یا لندن که میشه همه دنیا ابراز تاسف میکنن ولی هرروز داره تو کشورای مسلمون ازین اتفاقا می‌افته ولی کک کسی نمی‌گزه و مثلا بی بی سی یا شبکه فرانسه و ... بش نمی‌پردازن
طبیعیه که رسانه ی محلی انگلیس بی بی سی هست، رسانه ی فرانسه هم مشخصه، یا گاردین یا چه میدونم ان بی سی... اینا رسانه‌های محلی کشورهای اروپایی هستن که اعتبار جهانی هم دارن و طبق اصول حرفه ای مطمئنن اول به اخبار منطقه ای خودشون و مخاطبای خودشون بها میدن
اما کارکرد رسانه‌های محلی تو کشورای مسلمون چیه؟
تحریف اخبار در راستای منافع حاکمیتی
عدم توجه به مخاطبین داخلی!
مثلا همین زلزله گرمانشاه، رسانه های محلی تا ۲۴ ساعت گنگ بودن که چه خبری مخابره کنن
تا اینجا رو گفتم هرچند بی ربط، حالا ربطش می دم به موضوع مورد بحث
آقا کدوم بی محلی؟
مسئولین چندتا از کشورهای اسلامی به فکر مردمشون هستن؟ شما یکیش رو به عنوان مثال بگو که من بدونم
کدوم کشور مسلمونی تونسته در سطح ملی کاری برای مردمش بکنه؟
کدوم کشور مسلمونی داری دیپلماسی سیاسی و هنر مذاکره در سطح کلان جهانی هست؟
گدوم کشور مسلمونی توی نهادهای تصمیم ساز ورزشی جایگاهی داره؟
حالا اصلا بر فرض داشته باشه
چندتا کشور مسلمون با هم سر یه موضوع خاص (حالا هر موضوعی) توافق و اتحاد دارن؟ مردم چند تا کشور مسلمون دارای دغدغه مشترک هستن؟ چند تا در خواست مشترک از سوی کشورهای اسلامی به نهاد های تصمیم ساز جهانی ارسال شده که بش بی محلی شده باشه؟؟؟؟؟؟؟

آقا ول کن این دیدگاه توهم توطئه ای رو
مشکل از خود مسلموناست نه بی محلی به مسلمونا
پاسخ:
به نظرم من منظورم رو رسوندم و دیگه لازم نیست استدلال کنم. ولی خب این هم حق شماست که موافق نباشی. نهایتا باید بگیرم هم نظر نیستیم
سلام، 

یعنی میگی چهار پنجم دنیا برنامه شان را مطابق یک پنجم دنیا عوض کنن؟ این منطقیه؟
پاسخ:
سلام

مگه کل دنیا رو با کریسمس هماهنگ نکردند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی