الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

تحریم حلال، سیاست نامشروع نظام

دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۲۶ ق.ظ

یکی از رایج ترین استراتژی های نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده های مختلف، استراتژی "جنگ در یک سنگر جلوتر" است. به این معنا که ما اگر از موضوعی عقب نشینی کنیم، طرف مقابل جلوتر می آید و مطالبه جدیدی مطرح می کند. پس ما در یک سنگر جلوتر میجنگیم.

به عنوان مثال:

 

1- اگر اجازه برگزاری تجمعات و راهپیمایی به کارگران بدهیم، ممکن است گروه ها و اقشار معاند نیز چنین درخواستهایی را مطرح کنند.

2-اگر اجازه ورود زنان به استادیوم را بدهیم، فردا ممکن است به دنبال حضور در مسابقات شنا بروند.

3- اگر امروز با برداشتن روسری دختران خیابان انقلاب برخورد نکنیم، فردا ممکن است عده ای بخواهند بدون لباس به خیابان بیایند.

4- اگر از اجرای برخی مجازاتهای اسلامی صرف نظر کنیم، ممکن است عده ای برای از بین بردن الباقی اش نیز اقدام کنند.

و بسیاری دیگر از این دست مثالها.

 

یکی از بزرگترین آفتهای این استراتژی این است که برخی اوقات حلالهای خداوند حرام میشود. مثلا ممکن است ورود زنان به استادیوم از نظر شرعی ایرادی نداشته باشد اما علت مخالفت با آن، پیشگیری از طرح سایر درخواست هاست.

ما معمولا در برابر حلال شدن حرامها حساسیم و موضع گیری میکنیم اما در برابر تحریمرحلالها حساس نیستیم و اعتراضی نمیکنیم.

استراتژی "جنگ یک سنگر جلوتر" در بسیاری از موارد مصداق حرام سازی حلال است و نظام چنین حقی ندارد

۹۷/۰۳/۰۷
شرف‌الدین

نظرات  (۶)

۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۵۸ صـــا لــحـــه
هیچ کدوم از این هایی که گفتید مصداق تحریم حلال نبوده و نیست.
منطقی فکر نمی کنید متاسفانه!
پاسخ:
سلام علیکم
لازم به ذکره که مورد اول اصلاح شد. اگر جزو کانال الدین باشید حتما دیدید که مطلبی که توی کانال منتشر شده با مطلبی که توی وبلاگ بود متفاوت بود. متاسفانه فراموش کردم توی وبلاگ اصلاح کنم.

منم نگفتم تمام این موارد مصداق تحریم حلال هست. یک بار دیگه خط آخر رو مرور کنیم:

استراتژی "جنگ یک سنگر جلوتر" در بسیاری از موارد مصداق حرام سازی حلال است و نظام چنین حقی ندارد


عرض من کلی بود. ممکنه شما راجع به مصادیقش همنظر نباشیم

۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۶:۱۳ بلوط خانوم
سلام
در مورد گزینه 1 سخن شما درست نیست. عقب نشینی کردن در برابر دشمن و از حقوق حیاتی و از آینده ای که برای نسلهای بعدی ماست، حلال نیست که بخواهیم حرامش کرده باشیم. کجای دین از بین بردن دستاوردهای انسانی و حاصل زحمات دانشمندان رو حلال کرده؟ کجا دین اجازه داده ثمره زحماتت رو از ترس دشمن از بین ببری؟ کجا عقل این رو مجاز دونسته؟ دقیقا برعکسه! این گناهه. 

این نکته که اگر عقب نشینی کنیم، جلوتر می آیند، جزو حرام و حلال دین نیست. یک نکتهء هزار بار آزموده است، عقلانیه، ناشی از تجربه های مکرر و نتیجهء دشمن شناسیه. اینکه شما به عقل و تجربه بدانید با چنین دشمن حریص کینه توزی روبه رو هستید بعد بگید عقب نشینی کردن حلاله، عاقلانه به نظر نمیاد. 
در مورد بقیه گزینه ها نظری ندارم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام علیکم

مورد اول اصلاح شد.
اگر جزو کانال الدین باشید حتما دیدید که مطلبی که توی کانال منتشر شده با مطلبی که توی وبلاگ بود متفاوت بود. متاسفانه توی وبلاگ اشتباها اون نسخه اصلاح نشده رو گذاشته بودم.
۰۷ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۷ گیوم اِوار
کمی تحلیلی تر می نوشتید بهتر بود. 
پاسخ:
سلام
به نظرم وبلاگ چندان کشش مطالب طولانی رو نداره. میشه اصل حرف رو زد و الباقی رو به خواننده واگذار کرد

۱۶ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۲۶ ــ ـکمشـــ
کاملا درست گفتید. 
به نظرم این ترسها ناشی از نداشتن اعتماد به نفس کافیه. ظاهرا بعضی تصور می‌کنند نظام هنوز در دوران تثبیته و کوچکترین انعطافی پایه‌هاش رو می‌لرزونه.

پاسخ:
 و البته توهم توطئه
و اینکه همه رو دشمن میدونی. فکر میکنی پیشروی مردم یعنی پیشروی دشمن
سلام، 

یادت رفته از این شعار « به مرگ بگیر که به تب راضی بشه » ؟ این شعار اگر در سیاست خارجی جواب میده  اما در سیاست داخلی جواب عکس میده .  نتیجه اش که تا بحال روشن شده، در آینده نه چندان دور روشنتر میشه!
پاسخ:
سلام و ارادت

به نظرم میتونه حاصل تفکر نظامی باشه
سلام...مصداق ها خیلی درست نبود

+تمام حرام ها هم قرار نیست حرام شرعی باشد با وجود ولی فقیه
پاسخ:
سلام و ارادت
حالا در مثل که مناقشه نیست. نکته اصلی همون مفهوم بود. مثالهاش رو میشه تغییر داد


اگر جمله آخر رو توضیح بدید ممنون میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی