الدین

"الدین" در ابتدا یک وبلاگ گروهی بود. بعد از فیلتر شدن، یکی از نویسندگانش آن را با آدرس جدید در بلاگفا ادامه داد. این وبلاگ مجددا در فروردین 95 گروهی شد و به "بیان" مهاجرت کرد. بخشی از مطالب وبلاگ قبلی نیز به اینجا منتقل شد.
وجه تسمیه "الدین" این است که انتهای نام مستعار تمام نویسندگان "الدین" دارد. لذا نه این وبلاگ تنها به مقوله دین خواهد پرداخت و نه خدای نکرده نویسندگان ادعا میکنند نورانیت و شرافتی برای دین به ارمغان آورده اند

آدرس کانال تلگرامی:
https://telegram.me/aldin_blog_ir

کارمند نمونه ۲ (چگونه زیر آب بزنید)

جمعه, ۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۲۴ ب.ظ

خدا من را ببخشد. شرف الدین ده آیه قرآن مورد علاقه اش را سریال می کند و من در سری یادداشت های کارمند نمونه رسیده ام به چگونه زیر آب بزنیم. تقاضا می کنم این نوشته را به این نیت نخوانید که مهارت زیر آب زنی خود را افزایش دهید. به این نیت بخوانید که  با رفتار زیر آب زن های حرفه ای آشنا شوید (که بنده افتخار همکاری با یکی از بهترین هایشان را داشته ام). اما اگر به نیت مهارت آموزی خواندید بدانید که زیر آب زدن فضای سازمان را آلوده می کند و هرچه قدر هم موفق باشید نفس کشیدن را برای خود شما هم سخت خواهد کرد. وقتی این رفتار عرف و معمول شود به زودی کسانی خواهند آمد که با شما سر سازش ندارند و اتفاقا از شما ماهرتر هستند. نهایتا دست شما رو می شود و نه تنها بی اعتبار می شوید که گروه دیگری علیه شما بسیج می شوند و تجربه نشان داده که بلاخره موفق می شوند. اینهایی که گفتم را در نظر داشته باشید و این متن را بخوانید.


نکته ۱: اگر میخواهید زیر آب کسی را بزنید اجازه ندهید دیگران و به ویژه مدیر شما بفهمند که با فرد مورد نظر مشکل دارید. اتفاقا خود را دوست او نشان دهید. حتی سعی کنید رفتارهایی از خودتان نشان دهید که ثابت می کنند شما نسبت به کسی که می خواهید زیر آبش را بزنید حسن نیست و علاقه دارید.

راهکار: با همکار مورد نظر بسیار گرم و صمیمی برخورد کنید. در مقابل مدیر از او تعریف کنید و با او شوخی کنید. حتی وقتی مدیر به اشتباه همکارتان اشاره می کند سعی کنید از او دفاع کنید.


نکته۲: زیر آب زدن را با تعریف شروع کنید.
راهکار: مثلا بگویید جوان بسیار شاداب و پرانرژی و خوش قلبی است ) و بعد بروید سراغ اصل موضوع) اما بعضی اوقات رعایت آدب را نمی کند.


نکته۳: به صورت غیر مستقیم فرد مورد نظر را در موقعیت هایی قرار دهید که نقاط ضعف او ( به ویژه آنهایی که شما روی آن انگشت گذاشته اید) رو شوند.
راهکار: مثلا اگر زود عصبانی می شود با زیاد کردن فشار کار روی او عصبانی اش کنید. البته بعد از اینکه عصبانی شد سعی کنید مثل یک منجی مهربان ظاهر شوید و در مقابل چشم دیگران کمکش کنید.


نکته۴: نقاط ضعفی را بزرگ کنید که برای سازمان و مدیران تاثیرگذار مهم است نه خودتان. سعی کنید خود را فردی خیرخواه و متعهد به ارزش های اساسی سازمان نشان دهید که تنها از سر درد حرف می زند. این مورد را هرگز به زبان نگویید٬ در عمل نشان دهید.


نکته۵: می توانید راست و دروغ را قاطی کنید. تاثیر بیشتری می گذارد.
راهکار: اگر با همکارتان دعوایتان شده است حرف های زشتی که زده است را برای مدیرتان تعریف کنید و این وسط چندتایی هم اضافه کنید. یا کلمات را طوری نقل کنید که معنای بدتری داشته باشد


نکته۶: زیاده روی نکنید. دست شما رو می شود.
راهکار: زیاده روی نکنید دیگه. این که راهکار نداره


نکته۷: اگر توانستید نظر دیگران را در رابطه با فرد مورد نظر تغییر دهید صلح طلبی را کنار بگذارید و آرام آرام به اندازه ای که دیگران نسبت به او نگاهی منفی پیدا می کنند شما هم خسمانه تر رفتار کنید و گاه حتی بیشتر.
راهکار: وقتی دیدید دیگران روی او حساس شده اند می توانید نقاط ضعف او را علی کنید. اگر دیر می آید هر روز به او تذکر دهید یا به شوخی مسخره اش کنید. کافی است عصبی بشود. شما موفق شده اید.



نکته ۸: گزینه جایگزین فراهم کنید. یعنی خیال مدیریت را راحت کنید که با تضعیف شخص مورد نظر مشکلی ایجاد نمی شود و خلا ناشی از این اتفاق به راحتی قابل پر شدن است.
راهکار: به مدیر نشان دهید که اگر فقط کارمند مورد نظر است که می تواند با فلان نرم افزار کار کند من هم می توانم٬ با فلانی هم می تواند.

نکته ۹: اگر میخوایید زیر آب کسی را پیش مدیر دفتر الف بزنید کسانی را شناسایی کنید که مورد اعتماد و به نوعی منبع اطلاعاتی او هستند. همان ها را بپزیدکافی است.


نکته ۱۰: صبور باشید

راهکار: بیشتر صبور باشید لطفا

۹۵/۰۶/۰۵
سراج الدین

نظرات  (۴)

آخ آخ آخ 
انگار دستی بر آتش داریداااااااااااااااا
پارسال که در اداره ی بوووووووووق بودم دقیقا این بلاها سرم اومد! خوش بختانه تموم شد وگرنه منم داشتم مث خودشون می شدم!!!!!!
پاسخ:
سلام
بعله دستم کامل تو آتیشه
البته این رو هم بگم که واقعا کار درستی کردید
سلام، 

خیلی ممنون. زوشتان عالی است!!
پاسخ:
سلام
خیلی ممنونم
۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۱۱ سنگـــ ـــول
من هم در دوران کارمندی این دوره رو دقیقا با ذیل جزئیات ذکر شده از سوی جنابعالی یاد گرفتم . البته الان یه کم شرایطم سخت  تره و باید خیلی علنی بجنگم . زیرآب زن شدن خیلی راحت تر از جومونگ شدنه.
پاسخ:
سلام
این که همکارای زیر آب زن داشته باشی خیلی سخته و واقعا تحمل محیط کار رو غیر ممکن میکنه. البته بعد از یه مدت آدم مجبور میشه دست به کار بشه و تکونی بهشون بده

سلام تشکربابت کمکتان واقعا درهراداره ۷۰درصدازاین افرادزیرآب زن و ماله کشرئیس هست که زیر...ملیسه واقعا نون حرام میبرن سرسفرشون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی